Searchmetrics: Aktualizace diverzity Google ovlivnila výsledky vyhledávání
Společnost SearchMetrics zveřejnila studii o nedávné aktualizaci diverzity Google, která ukázala, že aktualizace skutečně měla nějaký dopad na celkovou diverzitu výsledků vyhledávání Google. Tato studie přichází poté, co společnost Moz provedla studii, ve které tvrdila, že dopad byl přinejlepším naprosto zanedbatelný.
Hlavní nálezy a zjištění.
Hlavní zjištění z této studie ukázaly, že máte nyní poloviční pravděpodobnost, že uvidíte tři příspěvky od té samé domény v Google výsledcích vyhledávání od té doby, co Google spustil aktualizaci. Google tak přešel od ukazování tří výsledků od té samé domény v 6,7 procentech případů na 3,5 procenta případů, alespoň podle dat Searchmetrics. „Klíčová slova vracející nyní více než tři URL Adresy z jedné doményv TOP 10 jsou nyní efektivně na nule, tyto případy spadly o 1,8 procenta,“ napsala společnost Searchmetrics.
Avšak frekvence, ve které se ta samá doména ukazuje dvakrát ve výsledcích vyhledávání, poněkud narostla, ze skoro čtyřiceti čtyř procent před aktualizací až na něco přes čtyřicet čtyři procent po aktualizaci. Byť je tento nárůst opravdu malý a Google specificky uvedl, že tato změna pouze ovlivnila webové stránky, které ukazovaly více než dva výsledky pro daný požadavek.
Typy požadavků.
Searchmetrics vysvětlil, že typy požadavků byly rozhodující. Pokud byl požadavek navigační versus informační a transakční, například, byl zde velký rozdíl v diverzitě výsledků vyhledávání. Google původně uvedl, že některé výsledky budou stále ukazovat více než dva výsledky z té samé domény – určitě byste si mysleli, že navigační požadavky do této kategorie spadnou.“
„Transakční vyhledávání mezi klíčovými slovy, které byly ovlivněny aktualizací diverzity,“ uvedla společnost Searchmetrics.
Celkově.
Studie ukázala, jak malé webové stránky nyní mají daleko větší šanci hodnotit se pro klíčová slova, která byla dominována velkými stránkami jako Amazon, uvedl Searchmetrics. Celkově transakční vyhledávání a požadavky byl ovlivněny nejvíce aktualizací diverzity Google, což dovoluje webovým stránkám konkurovat více v Google Vyhledávání.
Proč nás to zajímá.
Znovu, daleko diverznější set výsledků vyhledávání může pomoci konkurovat v prostorech, ve kterých se těžce konkuruje. Daleko diverznější set výsledků vyhledávání tak dává daleko více doménám příležitost hodnotit se pro dané klíčové slovo. Samozřejmě, tohle může trošku ztížit práci pro společnosti, které se zabývají správou reputace, ale v ten samý čas jim to dává daleko více příležitostí, kdy mohou uspět.