Pět poznatků, které jsme si odnesli ze zisků Google z čtvrtého kvartálu a co si z toho mohou vzít i marketéři vyhledávání.
Výkonní představitelé Google diskutovali o zkušenosti s vyhledáváním, kampani, zařízení a také aktualizací výkonu na pondělní konferenci o zisku.
Zisky z reklam pro Google se zvedly až na závratnou částku třiceti devíti miliard ve čtvrtém kvartálu roku 2018, až o dvacet dva procent více na rozdíl od stejné části roku v roce 2017. To zahrnuje také dvacet sedm miliard dolarů z Google stránek (nárůst o třicet jedna procent), což tedy společnost oznámila v pondělí.
CO se týče diskuze o ziscích, výkonní představitelé diskutovali o několika funkcích, aktualizacích a také o programech relevantních k vyhledávacímu marketingu a také zvýraznili některé oblasti zaměření pro společnost v následujícím roce.
Vyhledávací funkce poháněné umělou inteligencí. Když si rozebereme diskuzi o vložení umělé inteligence skoro do všeho, na čem společnost právě nyní dělá, Pichai zmínil také kartičky aktivity v Google vyhledávání, které vám dovolí skočit tam, kde jste přestali při minulém vyhledáváni. Porat, na otázku od jednoho analytika odpověděl: „Také se snažíme investovat do těch možností, které by nám dovolily povolit daleko více způsobů vizualizace v hledání informací na internetu, jako jsou fotky nebo například i videa.“ Google Lens, například, nyní může identifikovat více než jednu miliardu produktů a dokáže nejen najít i relevantní předměty na internetu, ale například také recenze o produktu.
Nakupování. Když přijde na vyhledávání produktů a také na nakupovací reklamy, Google právě nyní čelí velké konkurenci od Amazonu, který pokračuje s nárůstem svého reklamního byznysu až neskutečnou měrou.
Google nehlásí žádné zprávy ohledně jejich nakupovacích kampaní ani o jejich výkonu, avšak Pichai zmínil, že: „čísla nakupování, které učiní každodenně aktivní uživatel na Google.com během svátků se více než zdvojnásobily oproti minulému roku.“
Analytik se zeptal na status jejich cena-za-prodej Google Shopping Actions, tedy ptal se na program, od kterého nedávno upustil Walmart. Pichai sdělil, že společnost „určitě viděla velký potenciál v tomto poli“ s „zhruba sedminásobným nárůstem pro obchodníky“ od jeho spuštění, což zahrnuje přidání Bestbuy, Nike nebo také Sephory v minulém kvartálu. Přidal také, že „Walmart je jeden z našich nejlepších partnerů a zůstávají i nadále strategickými partnery napříč rozličnými odvětvími byznysu… a my se snažíme co nejblíže přiblížit a spolupracovat spolu u nakupování.“
Pichai také sdělil, že se bude pokračovat se zaměřením na nakupování v roce 2019. „Vidíme uživatele přicházet na Google v mnoha klíčových momentech nakupování a chceme se ujistit, že investujeme do zkušenosti takové, kterou sami uživatelé od nás čekají,“ řekl.
Chytré kampaně. Nyní je zde více než dvacet tisíc malých podnikatelů, kteří používají Smart Campaigns, automatizovaný formát kampaní, který byl spuštěn minulý rok, sdělil Pichai.
Tyto kampaně spolupracují s Google My Business. Jako Universální aplikace kampaní, všechno od tvorby reklam, po cílení na určité obecenstvo, až po doručení reklamy napříč všemi kanály Google – a brzy také tvorba přistávacích stránek – se všechno dělá na základě automatizace a je přesně ušito na míru inzerentovým cílům, jako jsou telefonické hovory, návštěvy stránky nebo také požadavky pro navigaci.
Google Home hub sváteční aktivace. Jeden ze sedmi Google Home zařízení byl aktivován během sváteční sezóny a byl to právě Google Home hub, sdělil Pichai. Home Hub má v sobě zabudovanou obrazovku, což znamená jisté implikace pro marketéry vyhledávání, kteří by se měli začít zaměřovat stejně tak i na ostatní zařízení, odlišné od Google home zařízení. Napsali jsme o Home Hub z perspektivy SEO a také z perspektivy místního vyhledávání. Dosah těchto zařízení tu ještě není tak velký, ovšem je to určitě oblast, na kterou byste si měli dát pozor.
Četnost kliknutí šplhá výše a výše, zatímco CPC upadá. Placené kliknutí na Google stránkách, což zahrnuje zejména Google.com, Youtube.com, Gmail a také další majetek Google, vzrostl a vystřelil až o šedesát šest procent v porovnání s minulým čtvrtým kvartálem v roce 2017, zatímco cena-za-kliknutí (cost-per-click CPC) neustále pokračuje ve svém úpadku, kdy kleslo o dvacet devět procent na rozdíl od minulého roku. Na minulých konferencích se Google představitelé zmínili a zvýraznili, že například Youtube je tou největší příčinou v poklesu CPC průměru. Tyto metriky ani nebyly probírány na pondělní konferenci, avšak Youtube TV a vývoj v jeho reklamním výkonu byl zmíněn hned několikrát.