Optimalizace se může hodit
K prosazení se v jakémkoliv podnikání už dávno nestačí mít jenom něco k nabídnutí. Dnes už musí být taková nabídka i zjevně výhodná a o takové výhodnosti je třeba potenciální zákazníky přesvědčit a přilákat je k sobě. Což platí samozřejmě i pro internetové podnikání, protože weby fungují v zásadě velice podobně jako klasické obchody, jen s tím rozdílem, že jsou virtuální a nelze do nich vstoupit osobně, fyzicky.
Kdo z internetových podnikatelů touží po úspěších, ten tedy logicky potřebuje získat na svém webu dost velkou návštěvnost. Dokud si přece jeho webu nevšímá dost lidí, dokud si dost lidí neprohlíží zde uveřejněné nabídky, nelze počítat s tím, že by mezi nimi bylo dost těch, kteří tu nakoupí. A když je tomu tak, nejsou zkrátka zisky, o které v podnikání jde.
Weby tedy musí veřejnost zaujmout. Veřejnost si jich musí dokázat všimnout. A protože už dnes kdekdo vyhledává to požadované výlučně s využitím internetových vyhledávačů, je třeba zajistit, aby se odkaz na správný web objevoval ve vyhledávačích na žádoucí přední pozici, kde neunikne pozornosti těch hledajících.
Ale na takovou pozici se nabídky nedostávají automaticky.
Tam se dostávají jenom ty z webů, které jsou podle daných kritérií internetových vyhledávačů nejdokonalejší. A aby se výtvory, které nepatří k těm nejlepším, na přední příčky dostaly, je třeba je optimalizovat. Tedy upravit je tak, jak to připadne internetovým vyhledávačům dokonalé. Tu se musí upravit technické parametry webu, rychlost, načítání, grafika a podobně, tu se musí doplnit dost kvalitní články a jiné texty, tu je potřeba vytvořit zpětné odkazy, zvolit lepší klíčová slova, tu to chce dokonalejší propagaci. A s tím vším a lecčím dalším může právě optimalizace pro internetové vyhledávače pomoci. A proto optimalizují všichni, kdo chtějí být s internetovým podnikáním úspěšní.