Propojení datového studia s vyhledávací konzolí
Google investuje do svých nástrojů nemalé peníze a výsledkem jsou zajímavé funkce, které usnadňují práci s webovými stránkami, ale i vyhledáváním. Data Studio mezi tyto nástroje také patří a nabízí vizualizaci získaných dat, přehledné grafy ale i možnost porovnání. Nyní bude ještě efektivnější a to díky propojení s vyhledávací konzolí, která bude sloužit jako zdroj dat. Propojení těchto dvou nástrojů by mělo vývojářům, ale i marketérům usnadnit práci a umožnit jim lepší zpracování a využití dostupných dat.
Kromě AdWords nebo Google Analytics je tak nyní možné pracovat v Data Studiu i s informacemi získanými právě z vyhledávací konzole, která nabízí informace, jako jsou kliknutí z vyhledávače Googlu, fráze, díky kterým návštěvníci na webovou stránku přišli nebo také nejdůležitější a nejoblíbenější části webu. Získaná data je možné snadno převést do přehledných grafů a využít je pro optimalizaci, SEO nebo marketingové účely.
V Data Studiu jsou také dostupné nástroje, které umožňují porovnání v průběhu času, procentuální zlepšení/zhoršení nebo průměrnou pozici u zvolených slov nebo frází.
Propojení obou nástrojů pomocí emailu
Pokud chcete oba nástroje propojit, budete k tomu potřebovat emailovou adresu, kterou používáte pro Data Studio. Na základě této emailové adresy získáte přístup k oběma nástrojům a tím i propojení dat. Vytváření statistik a grafů není nijak omezené a zároveň nabízí přehledné rozhraní, díky kterému se v něm orientují i laikové. Oba nástroje jsou také zdarma a zpřístupní se po registraci.
Kombinací Data Studia a vyhledávací konzole je možné dosáhnout lepších výsledků v mnoha oblastech a zároveň zlepšit optimalizaci webu. Odměnou jsou potom nejen důležitá a užitečná data, ale i lepší pozice při vyhledávání v Google vyhledávači.